Profilaktyka

Profilaktyka – Zapobiegamy chorobą zębów

Właściwa higiena jamy ustnej pomaga uniknąć próchnicy, chorób przyzębia, zużycia szkliwa i nie tylko. W Dental Door oferujemy Państwu wiele zabiegów zapobiegawczych, dostosowanych do Państwa potrzeb i oczekiwań. Procedury są przeprowadzane przez higienistkę stomatologiczną.

Profilaktyka stomatologiczna to doskonały sposób na utrzymanie jamy ustnej w dobrym zdrowiu. Dzięki niej można znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia ubytków, paradontozy i innych problemów. Ponadto zapobieganie jest wygodniejsze i tańsze niż późniejsze leczenie. By profilaktyka była efektywna, nie wystarcza jednak przysłowiowe „szczotkowanie zębów dwa razy dziennie”. Konieczne są również: dodatkowa codzienna rutyna (np. czyszczenie przestrzeni międzyzębowych), regularne przeglądy i profesjonalne zabiegi higienizacyjne w gabinecie.

Profilaktyka stomatologiczna

Dbanie o zęby to nie tylko leczenie na bieżąco powstałych ubytków, schorzeń czy pozbywanie się próchnicy. To również zapobieganie powstawaniu nowych dolegliwości, zmniejszanie ryzyka wystąpienia chorób jamy ustnej. Temu służy dziedzina stomatologii zwana profilaktyką. Bo zgodnie z zasadą – lepiej zapobiegać niż leczyć!

Profilaktyka

Profilaktyka dentystyczna ma jeden podstawowy cel – zapobieganie chorobom zębów i przyzębia. Regularne sprawdzanie stanu zdrowia uzębienia sprawia, że nawet jeśli pojawiają się ubytki czy próchnica, to są one wykrywane na tyle wcześnie, że zmiany chorobowe nie stanowią zwykle dużego zagrożenia dla zęba, a samo leczenie trwa krócej i jest mniej skomplikowane. Dodatkowym aspektem wartości, jakie niesie ze sobą profilaktyka stomatologiczna, jest walor estetyczny. Zdrowe, czyste zęby to zdecydowana ozdoba. Biel pomagają zaś zachować zabiegi profilaktyczne, do których zalicza się chociażby higienizacja.

B37A3034 scaled