Endodoncja pod mikroskopem​

B37A3028 scaled

Endodoncja – Leczenie kanałowe

Leczenie endodontyczne z pod mikroskopem, pozwala lekarzowi w sposób bardzo precyzyjny przeprowadzić zabieg usunięcia z wnętrza zęba martwej lub zmienionej miazgi.

Stomatologia zachowawcza, która obejmuje eliminację próchnicy i wypełnienie ubytków zębowych specjalnym materiałem, to pierwsza faza leczenia zębów. Kolejnym jest endodoncja, czyli leczenie kanałowe – najczęściej będące skutkiem zaniechania leczenia próchnicy – kiedy bakterie penetrują w ząb, doprowadzając do stanu zapalnego. Może się ona rozwijać zarówno w zębach stałych, jak i mlecznych. Te zęby także wymagają leczenia kanałowego, dlatego endodoncja stanowi również ważny element dziedziny, jaką jest stomatologia dziecięca.

Leczenie entodontyczne krok po kroku.

Wskazaniem do wdrożenia leczenia endodontycznego są określone stany chorobowe, w tym przede wszystkim zgorzel miazgi.Terminem tym określamy rozkład miazgi przez beztlenowe bakterie gnilne, powodujący stany zapalne i martwicze a także wydzielanie gazów o przykrym zapachu oraz gorzki smak w ustach.

Leczenie kanałowe. Proces leczenia

Leczenie kanałowe wskazane jest, gdy dochodzi do choroby miazgi lub tkanek okołowierzchołkowych. Tym dolegliwościom często towarzyszy ból. Może je zdiagnozować dentysta pierwszego kontaktu i skierować pacjenta na leczenie kanałowe pod mikroskopem, które przeprowadza endodontaEndodoncja to dziedzina zajmująca się zapobieganiem lub eliminowaniem stanu zapalnego miazgi. Leczenie kanałowe składa się z kilku etapów i polega na: poszerzeniu kanałów, ich odpowiedniej dezynfekcji oraz wypełnieniu powstałej przestrzeni. Nowoczesna endodoncja wykorzystuje mikroskop, narzędzia maszynowe i specjalne urządzenia do wypełniania kanałów.